Évadzáró társulati ülésünket az első Honthy-díjak átadásával ünnepeltük

A Budapesti Operettszínházban a korábbi évad díjakat megújítva, első alkalommal adták át a hazai operettjátszás felejthetetlen emlékű, emblematikus művészéről elnevezett Honthy-díjakat. Az elismerést öt kategóriában ítélte oda az ötfős zsűri, akik amellett, hogy a hazai, kulturális és pénzügyi élet meghatározó szereplői, lelkes rajongói az Operettszínháznak. Emellett az igazgatóság döntése nyomán átadták a Backstage díjat is, és az évad legjobb színpadi közreműködőjét is jutalmazták.

A díj megalapításában a magyar kultúra két jelentős támogatója segítette a színházat. Az egyik Eleni Korani, az Ernst Galéria társtulajdonosa, aki megterveztette és elkészíttette azt a műalkotást, ami ezentúl a Honthy-díjat jelképezi, a másik a Magyar Villamos Művek Zrt., ami pénzjutalmat ajánlott fel a díjazottaknak.

Az első alkalommal átadott Honthy-díjak (Fotók: Gordon Eszter)


A zsűri tagjai: Csepelyi Adrienn újságíró, a Népszava kulturális rovatának vezetője, a Magyar Labdarúgó Szövetség Női Bizottságának tagja; Görög Athéna médiaszakember, akinek a nevéhez megannyi televíziós és rádióműsor létrehozása és szerkesztése kötődik, ősztől pedig az újonnan induló Operett Magazin főszerkesztőjeként köszönthetjük; Könnyid László, a hévízi Hotel Europa Fit vezérigazgatója, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke; Molnár Zoltán, a K&H Bank igazgatója; a társulatot pedig a Budapesti Operettszínház dekoratőre, Hunyady Valéria képviselte a zsűriben, aki 21 éve a színház tagja.

Az ítészek a Budapesti Operettszínház 2017/2018-as évadában bemutatott előadások szereplőire és alkotóira szavazhattak.

AZ ÉVAD FÉRFI KARAKTERSZEREPLŐJE: PELLER KÁROLY
A Kékszakáll című előadásban, Popolani szerepében nyújtott alakításáért
 
AZ ÉVAD NŐI KARAKTERSZEREPLŐJE: SZENDY SZILVI
A Luxemburg grófja című előadásban, Juliette szerepében nyújtott alakításáért
 
AZ ÉVAD NŐI FŐSZEREPLŐJE: GUBIK PETRA
A Notre Dame-i toronyőrben és a Dorian Grayben nyújtott alakításáért
 
Az ÉVAD FÉRFI FŐSZEREPLŐJE: HOMONNAY ZSOLT
A Macskadémon és a Dorian Gray című előadásokban nyújtott alakításáért
 
Az ÉVAD ALKOTÓJA: DUDA ÉVA
A Notre Dame-i toronyőr című előadás koreográfiájáért


Az este házigazdái: Eleni Korani, az Ernst Galéria társtulajdonosa és Lőrinczy György főigazgató

A fenti kategóriákon túl a művészeti titkárság élén végzett munkájáért Backstage díjat vehetett át MÁTRAI BORI művészeti főtitkár, míg az évad színpadi közreműködője a Budapesti Operettszínház Énekkarának oszlopos tagja, RIKKER MÁRIA lett. A közönségdíjról természetesen a nézők határoztak, akiknek nyilvános szavazás keretében volt lehetőségük leadni voksukat a kedvenc művészükre. Ezt az elismerést VERÉB TAMÁS nyerte.


A zsűri


A díjátadót megelőző, zártkörű évadzáró ülésen Lőrinczy György főigazgató elmondta, hogy a társulat tagjai az évadban 662 előadást játszottak itthon illetve külföldön, ami rendkívüli teljesítmény. Tájékoztatta a színház tagjait arról is, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériuma várhatóan június végéig kiírja a pályázatot a Budapesti Operettszínház főigazgatói posztjára, miután az ő mandátuma 2019. február 1-én lejár. Lőrinczy egyúttal bejelentette, hogy indulni kíván a főigazgatói posztért, majd röviden kifejtette elképzeléseit a következő négy évre vonatkozóan is. Szeretné az elmúlt félévben megrajzolt irányban továbbvinni az Operettszínházat, és továbbra is művészeti tanács segítségével vezetné az intézményt. A főigazgató hangsúlyozta, hogy szeretné az egész magyar operett játszást segíteni, többek között azzal, hogy kisebb, vidéki és turnéprodukciókba ajánlják be a társulat fiatal művészeit, de szívesen adnak "kölcsön" táncosokat, zenészeket és jelmezeket, emellett több vidéki koprodukcióban is részt vennének. Célja, hogy a vidéki színházakban és a vidéki fesztiválokon a magyar operett játszás minél magasabb színvonalon valósuljon meg, és a műfajt most kóstolgató, fiatal társulati tagok tapasztalatot szerezzenek.

A díjazottak


Emellett elkezdtek egy sorozatot a színház egykori sztárjaival, mert azt vallja, hogy egy színháznak nem csak jelene és jövője, hanem története is van. Ennek jegyében tartották meg Domonkos Zsuzsa estjét, szeptemberben kerül sor Tiboldi Mária könyvbemutatójára, majd Jankovits Józsefnek lesz önálló estje a Kálmán Imre Teátrumban.

Az eltelt négy év eredményeiről szólva röviden elmondta, hogy a kormánytól sikerült olyan plusz anyagi támogatást szerezni, amelynek segítségével normalizálni tudták a társulat munkabéreit, kidolgozták a színház új Szervezeti és Működési Szabályzatát, amely rendezi a vendégjátékok kérdéseit, és megnyitották a Kálmán Imre Teátrumot. A cél pedig továbbra is az, hogy a Budapesti Operettszínházban különböző stílusú darabok, zenék és rendezők kapjanak helyet, azaz egy olyan, színes repertoárral rendelkező intézmény legyen, amelybe beleférnek fiatalok, tapasztaltabbak, a drámaiság mellett pedig sok vidám dolog.

A Budapesti Operettszínház fenntartója a Magyar Állam, irányító szerve az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI)

X