A Budapesti Operettszínház szomszédságában, egy Nagymező utcai kávézóban adott egymásnak találkát Harsányi Frigyes, a teátrum legendás művésze és Gömöri András Máté, a színház fiatal tehetsége. A Maya című operett egykori és jelenlegi Charlie-ja nemcsak alkatában, férfias megjelenésében és sármos kiállásában hasonlít egymáshoz, mindketten huszonhat évesen kapták meg Fényes Szabolcs leghíresebb művének férfi főszerepét. Máténak sok musical után ez az első nagyoperett szerepe - Réthly Attila rendezésében -, Frigyes pedig ezzel debütált 1967-ben az Operettszínházban, hogy aztán harmincnégy éven át a társulat vezető szólistája legyen.
G.A.M: Én most járok a Színművészetire.
H.F: A főiskola után Debrecenbe szerződtem, ahol sok prózai főszerepet eljátszottam és egy operettben is színpadra léphettem, a Mágnás Miska Baracsát alakítottam. 1966-ban felkértek vendégként Szolnokon egy zenés darabra. Egy kedves kollegám szeretett volna az Operettszínházhoz szerződni, ezért meghívta a premierre a színház akkori igazgatóját és főrendezőjét, Szlovák Lászlót és Seregi Lászlót, aki nem azonos a nagyszerű koreográfussal. A történet úgy folytatódott, hogy őt ugyan nem, engem viszont azonnal szerződtettek.
G.A.M: Az én pályám is kicsit hasonlóan alakult? Harmadrostás voltam a Színművészeti prózai szakán, de végül nem vettek fel, viszont bekerültem a Pesti Magyar Színiakadémiára. Az első darab, amiben stúdiósként játszottam, a My fair lady volt. Akkor derült ki, hogy van érzékem a zenéhez, jól énekelek, és aztán egyre inkább a zenés műfaj felé sodródtam. Nektek könnyen adta magát a Maya? Én most megküzdök vele rendesen.
H.F: Elég könnyen. Nagyon nagy siker volt. Horváth Tivadar rendezte, Seregi Laci volt a koreográfus, ami őrült nagy szám volt, hiszen ő akkor már az Operaház oszlopos tagja volt. És persze zseniális volt a szereposztás is. Lehoczky Zsuzsa énekelte a címszerepet, aki akkor már túl volt a My fair ladyn. Olyan Eliza volt, amit elképzelni sem lehet. Óriási sztár volt, én meg odakerültem zöldfülűként, szóval volt bennem félsz rendesen? Olyan nagy nevek szerepeltek még az előadásban, mint Rátonyi Róbert, Galambos Erzsi, Felföldi Anikó és Németh Sándor.
Miért küzdesz a Mayával? Mi okozott neked nehézséget?
H.F: Halványan emlékszem a sztorira? Volt Madelaine, akibe szerelmes voltam, aztán jöttek a gubancok.
G.A.M: Van benne bunyó is, kocsmai verekedés, pofonok. Ezek elég vagány jelenetek.
Az előadásban szereplő fiúk még Szolnokra is elmentek a különleges haderőkhöz, hogy minél profibbak legyenek a katonai jelenetek.
G.A.M: Nagy élmény volt. De elsősorban nem az volt az érdekes, hogy megmutattak nekünk sok mindent, hanem egyszer csak jött egy tiszt, akiről kiderült, hogy tizenkilenc évet szolgált a francia idegenlégióban. Elég döbbenetes volt egy ilyen emberrel találkozni. Például olyan dolgokat tudtunk meg tőle, hogy a légiósok máshogy fordulnak, máshogy tisztelegnek, mások a vezényszavaik. Ezeket beépítgettük az előadásba, bár Charlie inkább lóg, mintsem szolgál az idegenlégióban.
H.F: Azt kívánom, hogy a Maya olyan sikert hozzon neked, mint nekem. Mert 1968-ban? Ezt a történetet muszáj elmesélnem. A Mayát játszottuk és a szünetben az ügyelő kopogott az ajtómon. Azt mondta, Czukor György producere keres Hollywoodból. Azt hittem, hülyéskedik, de aztán belépett az úriember, és elmesélte, hogy egy nagy amerikai musical filmet fognak forgatni és az én karakteremre lenne szükségük, méghozzá a főszerepre.